Jytte fra Marketing er desværre gået for i dag - Sådan bruger du adfærdsdesign til at skabe forandringer i den virkelige verden af Morten Münster
Hvilken indflydelse har menneskers adfærd egentlig på din forretning, og hvordan kan den ændres til din fordel?
I bogen ”Jytte fra Marketing er desværre gået for i dag” fører forfatter Morten Münster os, med gode lavpraktiske eksempler og en vis portion humor, igennem hvad adfærd og adfærdsdesign er for nogle størrelser. I bogen bliver de traditionelle normer således udfordret og underbygget med anden evidensbaseret forskning for menneskelig adfærd. Toppet med Mortens egne erfaringer vil du blive suget ind i bogen, og ved flere lejligheder kommer enten smilet frem på dine læber eller øjenbrynene løftes. Med andre ord en bog som giver stof til eftertanke uanset størrelsen på din virksomhed, eller hvilket niveau du måtte være på i en virksomhed.
Bogen formår at fortælle meget om, hvordan vi mennesker egentlig fungerer og agerer, og bogen siger på en måde, at vi må back to basics dvs. hvad er det der driver mennesker og deres adfærd, hvorfor drives vi, og hvordan tilpasser vi os som virksomhed så til det – noget som vi måske ubevidst undertrykker gennem hvad der anses som politisk eller erhvervsmæssigt korrekt.
Bogen nøjes ikke med at forklare hvad og hvorledes (kapital 1), nej den nærmest tvinger læseren til at komme i gang selv, fordi den er spækket med konkrete tips og idéer, som du kan afprøve. Netop det at være konkret synes at være essentielt, fordi allerede fra kapital 2 handler det om, at vi skal definere hvad den ønskede adfærd egentlig er, og i bogens kapital 3 hjælpes vi videre idet barriereanalysen introduceres. Bogens kapital 4 på knap 100 sider handler så om, hvordan vi rent faktisk får designet en (adfærds)løsning, hvilket vi på elegant vis føres igennem ved fire hovedkategorier for design:
- Gør det let.
- Gør det vanedannende.
- Gør det bemærkelsesværdigt.
- Gør det menneskeligt.
Slutteligt rundes bogen af med hvorledes vi kan teste vores løsning, og 10 cases som demonstrerer bogens metode og budskaber.
Køb bogen hos Bog & idé eller Arnold Busck og bliv klogere din egen og andres adfærd.