Find artikel
    8 minutter

    Din produktportefølje: ”Less is more”?

    Læs artiklen
    9 minutter

    Konkurrencestrategi: Hvordan kan du overvinde dine store konkurrenter?

    Læs artiklen
    12 minutter

    E-handel: Kan mindre webshops etablere sig i det danske marked?

    Læs artiklen
    10 minutter

    Opstart af virksomhed: De 5 største fejl

    Læs artiklen
    Idéen bag din [forretning]

    En virksomheds opgaver favner bredt, men en helt central del af din virksomheds fundament handler om at finde ud af, hvem din virksomhed er og hvor den er på vej hen. Hvad er eksistensgrundlaget og hvilke planer er der lagt for fremtiden? Hvis ikke du overvejer de spørgsmål vil det ikke give mening at drive din virksomhed, og du vil have svært at få dine kunder, samarbejdspartnere og medarbejdere til at brænde for dit produkt. Med et klart defineret koncept og forklaring på det eller de problemer, din virksomhed er sat i verden for at løse, sammen med konkrete planer for hvordan du vil takle fremtidens udfordringer, vil du markant øge din virksomheds muligheder for overlevelse og succes. Disse artikler vil derfor gå i dybden med de langsigtede og strategiske overvejelser du og din virksomhed bør have, blandt andet ved at kigge på vækst, innovation og konkurrencedygtighed.

    Din produktportefølje: ”less is more”?
    Forretningskoncept
    Din produktportefølje: ”Less is more”?

    Find den rette balance i din produktportefølje, så den hverken bliver for smal eller bred.

    Forretningskoncept
    Konkurrencestrategi: Hvordan kan du overvinde dine store konkurrenter?

    Det er ikke umuligt for små virksomheder at konkurrere med de store.

    E-handel og danske webshops
    Forretningskoncept
    E-handel: Kan mindre webshops etablere sig i det danske marked?

    Her analyserer vi det danske marked for e-handel og kommer med nogle gode tips til dig som webshopejer.

    skyd ikke ved siden af ved opstart af virksomhed
    Forretningskoncept
    Opstart af virksomhed: De 5 største fejl

    Omtrent 80% af nyopstartede virksomheder går under inden for halvandet år. Her giver vi en oversigt over fem fejl, du burde undgå for ikke at blive en del af denne statistik.

    Forretningskoncept
    Internationalisering: 3 råd for når du skal ekspandere til udlandet

    Overvejer du at ekspandere til udlandet? Så kan dette indlæg hjælpe dig med at komme i gang.

    Lean Startup: drift med feedback
    Forretningskoncept
    Lean startup model: En ny type virksomhedsstrategi

    Hvad er lean startup modellen? Og hvordan kan den bruges som virksomhedsstrategi? Det vil vi svare på her.

    Vækststrategi og ekspansion af virksomhed
    Forretningskoncept
    Vækststrategi: 5 spørgsmål, du bør have svar på, før du ekspanderer din virksomhed

    Den succesfulde ekspansion kræver omtanke.

    Innovation - få en innovativ virksomhed
    Forretningskoncept
    Innovation: Har du en innovativ virksomhed?

    Hvordan fordrer du innovation i din virksomhed? Få 4 gode råd her.

    Vækststrategi: møtrikkerne i virksomheden
    Forretningskoncept
    Vækststrategi: Som nyopstartet virksomhed burde du begynde med at tænke småt

    Følg en simpel, men effektiv vækststrategi.

    Dataanalyse i virksomheden
    Forretningskoncept
    Dataanalyse: Beslutninger skal baseres på data

    Store virksomheder har bedre adgang til data, men små virksomheder kan få mindst ligeså meget gavn af det.

    3 veje til virksomhedsstrategi
    Forretningskoncept
    Virksomhedsstrategi: Har du en strategi for din virksomhed?

    Læs med når vi gennemgår tre overordnede strategi-typer.

    Bootstrapping: start din virksomhed, uden startkapital!
    Forretningskoncept
    Bootstrapping: Start din virksomhed, uden startkapital!

    Bootstrapping er en opstartsstrategi (næsten) uden kapital - læs om hvad det indebærer her.

    OKR mål metoden
    Forretningskoncept
    OKR: Målsætning med Objectives and Key Results

    Er du i tvivl om, hvordan du sætter mål? Overvej OKR.

    Budget til innovation og penge til nytænkning
    Forretningskoncept
    IBAM: Budget til innovation og virksomhedsudvikling

    Find pengene til innovation i din virksomhed.

    SMART mål metoden
    Forretningskoncept
    SMART metoden: Målsætninger med mening

    Sæt mål i din virksomhed, der bidrager med at skabe reel værdi. Brug SMART.

    Boston Matricen: produktporteføljeanalyse
    Forretningskoncept
    Boston matricen: Produktporteføljeanalyse fra SMV perspektiv

    Lær mere om Boston-matricens brugbarhed for SMV'er.

    Mission, vision og værdier
    Forretningskoncept
    Mission, vision og værdier: Din virksomheds DNA

    Find ud af hvordan du kan definere din virksomheds DNA; mission, vision og værdier, samt hvordan du finder frem til din virksomheds formål.

    Forretningskoncept
    Dataanalyse: 6 trin for at tage data-drevne beslutninger

    Lær hvordan du bruger dine data til at tage kvalificerede beslutninger.

    Forretningskoncept
    Virksomhedsvækst: Knus myterne i din væksttankegang

    Lær forskellen mellem en "væksttankegang" og en "fast tankegang", og hvorfor det er relevant for din virksomhed.

    Forretningskoncept
    CSR: tag samfundsansvar og løft din virksomhed

    Implementer CSR i din virksomhed, og styrk dit brand.

    SMVGuiden bringer artikler inden for: