Bzhwen A Kadir, Ph.d. fra DTU, guider dig igennem, hvordan din virksomhed gennemfører digital transformation.
En virksomheds opgaver favner bredt, men en helt central del af din virksomheds fundament handler om at finde ud af, hvem din virksomhed er og hvor den er på vej hen. Hvad er eksistensgrundlaget og hvilke planer er der lagt for fremtiden? Hvis ikke du overvejer de spørgsmål vil det ikke give mening at drive din virksomhed, og du vil have svært at få dine kunder, samarbejdspartnere og medarbejdere til at brænde for dit produkt. Med et klart defineret koncept og forklaring på det eller de problemer, din virksomhed er sat i verden for at løse, sammen med konkrete planer for hvordan du vil takle fremtidens udfordringer, vil du markant øge din virksomheds muligheder for overlevelse og succes. Disse artikler vil derfor gå i dybden med de langsigtede og strategiske overvejelser du og din virksomhed bør have, blandt andet ved at kigge på vækst, innovation og konkurrencedygtighed.
Bzhwen A Kadir, Ph.d. fra DTU, guider dig igennem, hvordan din virksomhed gennemfører digital transformation.
En god prisstrategi betyder flere kunder og en bedre bundlinje. Læs med her om de nogle af de mest kendte prisstrategier og find de(n) bedste for dig.
Positionering er afgørende for kundernes opfattelse af dit brand - her udpensler vi trin for trin, hvordan du klarlægger din strategi.
Få styr på de gængse certificerings- og mærkningsordninger og lær hvorfor, du bør implementere dem i din forretning.
Bliv klogere på ISO og EMAS og lær hvordan, du implementerer bæredygtig ledelse i din virksomhed.
SWOT er kendt som en simpel, men brugbar analytisk model - den hjælper dig med at danne et skarpt øjebliksbillede af din virksomheds eksterne og interne forhold.
Implementer CSR i din virksomhed, og styrk dit brand.
Lær forskellen mellem en "væksttankegang" og en "fast tankegang", og hvorfor det er relevant for din virksomhed.
Lær hvordan du bruger dine data til at tage kvalificerede beslutninger.
Find ud af hvordan du kan definere din virksomheds DNA; mission, vision og værdier, samt hvordan du finder frem til din virksomheds formål.
Lær mere om Boston-matricens brugbarhed for SMV'er.
Er du i tvivl om, hvordan du sætter mål? Overvej OKR.
Enhver virksomhed får gavn af at være innovativ. Læs mere om, hvordan din virksomhed kan finde pengene til innovation.
Sæt mål i din virksomhed, der bidrager med at skabe reel værdi. Brug SMART.
Her analyserer vi det danske marked for e-handel og kommer med nogle gode tips til dig som webshopejer.
Overvejer du at ekspandere til udlandet? Så kan dette indlæg hjælpe dig med at komme i gang.
Den succesfulde ekspansion kræver omtanke.
Det er ikke umuligt for små virksomheder at konkurrere med de store.
Hvordan fordrer du innovation i din virksomhed? Få 4 gode råd her.
Følg en simpel, men effektiv vækststrategi.
Omtrent 80% af nyopstartede virksomheder går under inden for halvandet år. Her giver vi en oversigt over fem fejl, du burde undgå for ikke at blive en del af denne statistik.
Store virksomheder har bedre adgang til data, men små virksomheder kan få mindst ligeså meget gavn af det.
Læs med når vi gennemgår tre overordnede strategi-typer.
Hvad er lean startup modellen? Og hvordan kan den bruges som virksomhedsstrategi? Det vil vi svare på her.
Find den rette balance i din produktportefølje, så den hverken bliver for smal eller bred.
Bootstrapping er en opstartsstrategi (næsten) uden kapital - læs om hvad det indebærer her.