Find artikel
    13 minutter

    SEO Guide: Få flere kunder med gratis hjemmesidetrafik

    Læs artiklen
    12 minutter

    Netværk: Udnyt eksterne kompetencer

    Læs artiklen
    14 minutter

    B2B segmentering: Analyser B2B markedet

    Læs artiklen
    7 minutter

    Manglende betaling: 5 tips til at få dine kunder til at betale til tiden

    Læs artiklen
    Kend [dine kunder]

    Kunderelationer dækker over alle de emner, der berører din virksomheds ansigt udadtil og alle de værktøjer, du kan tage i brug for at nå dine kunder. Du kan have et fantastisk produkt, men det hjælper ikke noget, hvis der er ingen, der har kendskab til det eller forstår værdien af det. Derfor dedikerer vi denne del af SMV Guiden til at gå i dybden med alt, der har med dine kunder at gøre. Hvad enten det drejer sig om at skaffe nye kunder gennem markedsføring og branding, om at bibeholde din eksisterende kundebase, eller om at håndtere de udfordringer, der måtte opstå forbundet med dine kundeforhold. Artiklernes primære formål er at konceptualisere kunderelationer som helhed så meget som muligt ved at koge mange forskellige, relevante delemner ned til relativt korte og letlæselige bidder, som forhåbentlig vil være et godt udgangspunkt for de kundetiltag, din virksomhed kommer til at tage. Hvis du har forslag til emner eller indhold, vi ikke har dækket, er du meget velkommen til at sende os en mail med dit ønske.

    Customer Journey Map: Fra prospekt til kunde
    Kunderelationer
    Customer Journey Map: Kortlæg dine prospekters kunderejse

    Fra et prospekt konverteres til en kunde gennemgår denne flere stadier og berøringspunkter. Disse bør du kortlægge til din salgsstrategi.

    Salg: kortlæg kundens behov
    Kunderelationer
    Behovskortlægning: Find virksomhedens, afdelingens og individets behov (5/9)

    Den første samtale skal du bruge på at afdække kundens behov - og det skal forstås tredimensionelt.

    Salg: sådan tager du første kontakt til kunden
    Kunderelationer
    Første kontakt: sådan kontakter du dine leads (4/9)

    Når du har genereret dine leads, skal du kontakte dem - men hvordan, og hvad kan du tillade dig?

    Salg: leadgenerering
    Kunderelationer
    Leadgenerering: Sådan finder du nye kunder (3/9)

    En vigtig del af salgsprocessen handler om at finde relevante prospekter, du kan sælge til - altså leads. Læs med her og bliv klogere på, hvordan du gør.

    Salgsprocessen: salg fra start til slut
    Kunderelationer
    Salgsprocessen: Hvordan ser din salgsproces ud? (2/9)

    Salgsprocessen er med vores guide delt ind i otte overordnede trin, og denne artikel vil give dig overblikket over hver enkel proces.

    Hvad er salg?
    Kunderelationer
    Hvad er salg: og hvordan adskiller det sig fra markedsføring? (1/9)

    I vores hidtil længste serie, der består af 9 artikler, går vi i dybden med "salg", og vi starter ud i del 1 med at definere det som koncept.

    Kundekommunikation: bliv bedre til at snakke med dine kunder
    Kunderelationer
    Kundekommunikation: 7 råd til at blive bedre til at snakke med dine kunder

    Bedre kundekommunkation kan ses på bundlinjen og giver gladere kunder.

    Udnyt dit netværk på LinkedIn
    Kunderelationer
    Netværk: Udnyt eksterne kompetencer

    Lær hvordan du får et overblik over dit netværk med LinkedIn.

    Design din egen hjemmeside
    Kunderelationer
    Design din hjemmeside: Vigtigheden af en god hjemmeside

    Din hjemmeside er din virksomheds ansigt. Lær at designe den godt!

    SEO-guide: få mere hjemmesidetrafik
    Kunderelationer
    SEO Guide: Få flere kunder med gratis hjemmesidetrafik

    Få tips til hvordan du bruger SEO i din virksomhed.

    SCQA - den gode præsentation
    Kunderelationer
    SCQA: En god præsentation af din virksomhedsidé

    Lær hvordan du præsenterer din idé, så folk forstår den.

    Analyse og segmentering af B2B
    Kunderelationer
    B2B segmentering: Analyser B2B markedet

    Hvilke kriterier burde du forholde dig til, når du skal segmentere et B2B marked?

    Brand identitet som Mercedes
    Kunderelationer
    Brand identitet: Hvordan skaber du dit brand?

    Hvordan skaber du dit brand, og hvor vigtigt er det? Det har mere at sige, end du måske lige tror.

    Kundebehov: dit produkt dækker et behov
    Kunderelationer
    Kundebehov: Du sælger ikke et produkt, du dækker et behov

    For at din virksomhed skal være succesfuld, så skal den dække et behov.

    God kundeservice
    Kunderelationer
    God kundeservice: Hvordan hjælper du dine kunder?

    God kundeservice er ekstremt værdiskabende, så vær bevidst omkring, hvordan du behandler dine kunder.

    Digital markedsføring - Facebook eller LinkedIn?
    Kunderelationer
    Digital markedsføring: Markedsfør med Facebook og LinkedIn

    Brug Facebook og LinkedIn til markedsføring, og slip for omkostningerne.

    Få kunderne til at betale og få bedre likviditet
    Kunderelationer
    Manglende betaling: 5 tips til at få dine kunder til at betale til tiden

    Manglende betalinger kan føre til store likviditetsvanskeligheder. Få 5 gode råd her til at kradse dine fakturaer ind.

    Markedssegmentering: Hvordan segmenterer du markedet?
    Kunderelationer
    Markedssegmentering: Hvordan segmenterer du markedet?

    Lær din primære markedssegmenter at kende, og forstå, hvad der karakteriserer dine kunder.

    Networking giver dig nye forretningsmuligheder
    Kunderelationer
    Networking: Sådan giver dit netværk dig nye forretningsmuligheder

    4 råd til hvordan du bygger dit netværk op.

    Digital markedsføring på et stramt budget
    Kunderelationer
    Digital markedsføring: Nå ud til nye kunder på et stramt budget

    Markedsføring behøver ikke være dyrt - vi giver dig gode tips til, hvordan du kan markedsføre din virksomhed billigt.

    Kundebasen: hvilke kunder skaber størst værdi?
    Kunderelationer
    Kundebase: Hvilke af dine kunder skaber størst værdi for dig?

    Med lidt omtanke og nogle enkle formler kan du hurtigt finde ud af, hvilke kunder du bør bruge flest ressourcer på.

    bringer artikler inden for: