18 minutter

MUS: Få styr på MUS-samtalen trin for trin

Læs artiklen
11 minutter

Konfliktidentificering: Red din virksomhed fra skadende konflikter (1/2)

Læs artiklen
13 minutter

Fastholdelse af medarbejdere: Sådan beholder du dine bedste

Læs artiklen
14 minutter

Medarbejderansvar: Står dine ansatte til regnskab for resultaterne?

Læs artiklen
[Opbygningen] af din virksomhed

En organisation er en samling af mennesker, der har samme mål eller interesse. Din virksomhed består måske kun af dig, eller måske består den af dig, 20 medarbejdere og en bestyrelse. Under alle omstændigheder og uanset størrelse har din virksomhed en struktur, hvor alle elementerne gerne så effektivt som muligt skal arbejde i samme retning og i overensstemmelse med din virksomheds målsætninger. Derfor handler artiklerne inden for "organisation" i betragtelig grad om menneskerne du arbejder med, men også om dine forretningsgange og de juridiske forhold, der er, eller bør være, en integreret del af din virksomhed. Læs her om hvordan du engagerer dine medarbejdere, sammensætter det rigtige hold og effektiviserer dine processer. Du har måske mange andre opgaver, der virker mere presserende, men vejen til at frigøre mere tid og nå dine deadlines er brolagt med den effektive organisation.   

Organisation
Konflikthåndtering: Red din virksomhed fra skadende konflikter (2/2)

Når du har identificeret konflikterne, er det tid til at løse dem. Her er 5 gode redskaber!

Identificer konflikter i din virksomhed
Organisation
Konfliktidentificering: Red din virksomhed fra skadende konflikter (1/2)

Konflikter kan få fatale følger for din virksomhed. Så hvordan identificerer du dem i tide?

Medarbejderen skal passe til virksomheden
Organisation
Derfor er grundig rekruttering vigtigt: Undgå dyre fejlansættelser

Hvorfor er det vigtigt med et grundigt forarbejde i din rekrutteringsproces? Azets går i dybden med med faren ved fejlansættelser.

Processen for inkasso og rykkere
Organisation
Inkassoproces: Få overblikket over de 3 stadier

Hvad gør du, når du skal indkræve manglende betalinger? Azets kridter banen op for inkassoprocessen med en inddeling i tre stadier.

Håndtering af medarbejdere under konkurs
Organisation
Konkurs: Hvad skal du og dine medarbejdere gøre?

Hvad gør du med dine medarbejdere, når en konkurs står for døren? Azets giver i denne artikel råd til, hvordan du håndterer informationsdelingen.

Personalehåndbogen
Organisation
Personalehåndbog: Guide fra A til Z

Få styr på, hvad du bør inkludere i din personalehåndbog og hvordan du anvender den bedst muligt.

Udtænkning af personalepolitik
Organisation
Personalepolitik: 7 punkter du bør have med

Det er vigtigt at have en tydelig og nedskrevet personalepolitik, men hvordan starter du, og hvilke funktioner har den egentlig? Det giver vi dig svar på her.

MUS - udviklingssamtale med dine medarbejdere
Organisation
MUS: Få styr på MUS-samtalen trin for trin

Det er vigtigt, at du som arbejdsgiver ikke negligerer MUS-samtalen, men hvordan gør du? Vi gennemgår her samtalens forløb og funktioner trin for trin.

Hvordan fastholder du de gode medarbejdere?
Organisation
Fastholdelse af medarbejdere: Sådan beholder du dine bedste

Få fem gode råd til, hvordan du fastholder dine medarbejdere.

medarbejderansvar for resultaterne
Organisation
Medarbejderansvar: Står dine ansatte til regnskab for resultaterne?

Hold dine medarbejdere til ansvar for resultaterne med disse fem trin.

Afskedigelse: hvordan fyrer du en medarbejder?
Organisation
Afskedigelse: Hvordan afskediger du en medarbejder?

Hvordan afskediger du en medarbejder i din virksomhed?

Flad organisationsstruktur som arbejdsplads
Organisation
Flad organisationsstruktur: Vejen til en bedre arbejdsplads?

Hvad er en flad organisationsstruktur? Og hvilke fordele har den?

Ansættelseskontrakt og ansættelsesforhold
Organisation
Ansættelseskontrakt: Få styr på ansættelsesforholdene til din nye medarbejder

Få det juridiske på plads, inden du ansætter.

Selskabsformer: IvS, ApS eller enkeltmandsvirksomhed?
Organisation
Selskabsformer: Enkeltmandsvirksomhed, ApS eller noget helt tredje?

Forstå fordelene og ulemperne ved de mest kendte danske selskabsformer.

Rekruttering af medarbejdere: Find og ansæt din nye medarbejder
Organisation
Rekruttering af medarbejdere: Find og ansæt din nye medarbejder

Rekruttering af nye medarbejdere kan være en uoverskuelig proces. Læs om nogle af de vigtigste overvejelser, du bør gøre dig.

Bestyrelse eller advisory board
Organisation
Bestyrelse: Advisory board kontra bestyrelse – fordele og ulemper

Begge typer kan tilføje masser af viden og vejledning - vælg den, der passer bedst til din virksomhed.

Mødeledelse - gør møder mere produktive
Organisation
Mødeledelse: 5 råd til at gøre dine møder mere produktive

Hele 25 % af den gennemsnitlige mødetid bruges på at diskutere irrelevante emner. Vi giver dig her 5 gode råd til, hvordan du effektiviserer din mødeledelse!

Øg medarbejdernes effektivitet med forretningsgange
Organisation
Forretningsgange: Øg din og dine ansattes effektivitet på arbejdspladsen

Ved at kigge på dine forretningsgange, kan du øge din virksomheds effektivtet.

Organisation
bringer artikler inden for: