Find artikel
    7 minutter

    Bestyrelse: Advisory board kontra bestyrelse – fordele og ulemper

    Læs artiklen
    9 minutter

    Rekruttering af medarbejdere: Find og ansæt din nye medarbejder

    Læs artiklen
    6 minutter

    Forretningsgange: Øg din og dine ansattes effektivitet på arbejdspladsen

    Læs artiklen
    8 minutter

    Mødeledelse: 5 råd til at gøre dine møder mere produktive

    Læs artiklen
    [Opbygningen] af din virksomhed

    En organisation er en samling af mennesker, der har samme mål eller interesse. Din virksomhed består måske kun af dig, eller måske består den af dig, 20 medarbejdere og en bestyrelse. Under alle omstændigheder og uanset størrelse har din virksomhed en struktur, hvor alle elementerne gerne så effektivt som muligt skal arbejde i samme retning og i overensstemmelse med din virksomheds målsætninger. Derfor handler artiklerne inden for "organisation" i betragtelig grad om menneskerne du arbejder med, men også om dine forretningsgange og de juridiske forhold, der er, eller bør være, en integreret del af din virksomhed. Læs her om hvordan du engagerer dine medarbejdere, sammensætter det rigtige hold og effektiviserer dine processer. Du har måske mange andre opgaver, der virker mere presserende, men vejen til at frigøre mere tid og nå dine deadlines er brolagt med den effektive organisation.   

    Bestyrelse eller advisory board
    Organisation
    Bestyrelse: Advisory board kontra bestyrelse – fordele og ulemper

    Begge typer kan tilføje masser af viden og vejledning - vælg den, der passer bedst til din virksomhed.

    Rekruttering - ansæt den rigtige medarbejder
    Organisation
    Rekruttering af medarbejdere: Find og ansæt din nye medarbejder

    Rekruttering af nye medarbejdere kan være en uoverskuelig proces. Læs om nogle af de vigtigste overvejelser, du bør gøre dig.

    Øg medarbejdernes effektivitet med forretningsgange
    Organisation
    Forretningsgange: Øg din og dine ansattes effektivitet på arbejdspladsen

    Ved at kigge på dine forretningsgange, kan du øge din virksomheds effektivtet.

    Mødeledelse - gør møder mere produktive
    Organisation
    Mødeledelse: 5 råd til at gøre dine møder mere produktive

    Hele 25 % af den gennemsnitlige mødetid bruges på at diskutere irrelevante emner. Vi giver dig her 5 gode råd til, hvordan du effektiviserer din mødeledelse!

    Ansættelseskontrakt og ansættelsesforhold
    Organisation
    Ansættelseskontrakt: Få styr på ansættelsesforholdene til din nye medarbejder

    Få det juridiske på plads, inden du ansætter.

    Organisation
    Medarbejderansvar: Står dine ansatte til regnskab for resultaterne?

    Hold dine medarbejdere til ansvar for resultaterne med disse fem trin.

    Organisation
    Afskedigelse: Hvordan afskediger du en medarbejder?

    Hvordan afskediger du en medarbejder i din virksomhed?

    Organisation
    Flad organisationsstruktur: Vejen til en bedre arbejdsplads?

    Hvad er en flad organisationsstruktur? Og hvilke fordele har den?

    Selskabsformer: IvS, ApS eller enkeltmandsvirksomhed?
    Organisation
    Selskabsformer: Enkeltmandsvirksomhed, ApS eller noget helt tredje?

    Forstå fordelene og ulemperne ved de mest kendte danske selskabsformer.

    Organisation
    Fastholdelse af medarbejdere: Sådan beholder du dine bedste

    Få fem gode råd til, hvordan du fastholder dine medarbejdere.

    SMVGuiden bringer artikler inden for: