Når du har identificeret konflikterne, er det tid til at løse dem. Her er 5 gode redskaber!
En organisation er en samling af mennesker, der har samme mål eller interesse. Din virksomhed består måske kun af dig, eller måske består den af dig, 20 medarbejdere og en bestyrelse. Under alle omstændigheder og uanset størrelse har din virksomhed en struktur, hvor alle elementerne gerne så effektivt som muligt skal arbejde i samme retning og i overensstemmelse med din virksomheds målsætninger. Derfor handler artiklerne inden for "organisation" i betragtelig grad om menneskerne du arbejder med, men også om dine forretningsgange og de juridiske forhold, der er, eller bør være, en integreret del af din virksomhed. Læs her om hvordan du engagerer dine medarbejdere, sammensætter det rigtige hold og effektiviserer dine processer. Du har måske mange andre opgaver, der virker mere presserende, men vejen til at frigøre mere tid og nå dine deadlines er brolagt med den effektive organisation.
Når du har identificeret konflikterne, er det tid til at løse dem. Her er 5 gode redskaber!
Konflikter kan få fatale følger for din virksomhed. Så hvordan identificerer du dem i tide?
Hvorfor er det vigtigt med et grundigt forarbejde i din rekrutteringsproces? Azets går i dybden med med faren ved fejlansættelser.
Hvad gør du, når du skal indkræve manglende betalinger? Azets kridter banen op for inkassoprocessen med en inddeling i tre stadier.
Hvad gør du med dine medarbejdere, når en konkurs står for døren? Azets giver i denne artikel råd til, hvordan du håndterer informationsdelingen.
Få styr på, hvad du bør inkludere i din personalehåndbog og hvordan du anvender den bedst muligt.
Det er vigtigt at have en tydelig og nedskrevet personalepolitik, men hvordan starter du, og hvilke funktioner har den egentlig? Det giver vi dig svar på her.
Det er vigtigt, at du som arbejdsgiver ikke negligerer MUS-samtalen, men hvordan gør du? Vi gennemgår her samtalens forløb og funktioner trin for trin.
Få fem gode råd til, hvordan du fastholder dine medarbejdere.
Hold dine medarbejdere til ansvar for resultaterne med disse fem trin.
Hvordan afskediger du en medarbejder i din virksomhed?
Hvad er en flad organisationsstruktur? Og hvilke fordele har den?
Få det juridiske på plads, inden du ansætter.
Forstå fordelene og ulemperne ved de mest kendte danske selskabsformer.
Rekruttering af nye medarbejdere kan være en uoverskuelig proces. Læs om nogle af de vigtigste overvejelser, du bør gøre dig.
Begge typer kan tilføje masser af viden og vejledning - vælg den, der passer bedst til din virksomhed.
Hele 25 % af den gennemsnitlige mødetid bruges på at diskutere irrelevante emner. Vi giver dig her 5 gode råd til, hvordan du effektiviserer din mødeledelse!
Ved at kigge på dine forretningsgange, kan du øge din virksomheds effektivtet.