Find artikel
    13 minutter

    Fastholdelse af medarbejdere: Sådan beholder du dine bedste

    Læs artiklen
    14 minutter

    Medarbejderansvar: Står dine ansatte til regnskab for resultaterne?

    Læs artiklen
    17 minutter

    Selskabsformer: Enkeltmandsvirksomhed, ApS eller noget helt tredje?

    Læs artiklen
    8 minutter

    Mødeledelse: 5 råd til at gøre dine møder mere produktive

    Læs artiklen
    [Opbygningen] af din virksomhed

    En organisation er en samling af mennesker, der har samme mål eller interesse. Din virksomhed består måske kun af dig, eller måske består den af dig, 20 medarbejdere og en bestyrelse. Under alle omstændigheder og uanset størrelse har din virksomhed en struktur, hvor alle elementerne gerne så effektivt som muligt skal arbejde i samme retning og i overensstemmelse med din virksomheds målsætninger. Derfor handler artiklerne inden for "organisation" i betragtelig grad om menneskerne du arbejder med, men også om dine forretningsgange og de juridiske forhold, der er, eller bør være, en integreret del af din virksomhed. Læs her om hvordan du engagerer dine medarbejdere, sammensætter det rigtige hold og effektiviserer dine processer. Du har måske mange andre opgaver, der virker mere presserende, men vejen til at frigøre mere tid og nå dine deadlines er brolagt med den effektive organisation.   

    Organisation
    Konflikthåndtering: Red din virksomhed fra skadende konflikter (2/2)

    Når du har identificeret konflikterne, er det tid til at løse dem. Her er 5 gode redskaber!

    Identificer konflikter i din virksomhed
    Organisation
    Konfliktidentificering: Red din virksomhed fra skadende konflikter (1/2)

    Konflikter kan få fatale følger for din virksomhed. Så hvordan identificerer du dem i tide?

    Medarbejderen skal passe til virksomheden
    Organisation
    Derfor er grundig rekruttering vigtigt: Undgå dyre fejlansættelser

    Hvorfor er det vigtigt med et grundigt forarbejde i din rekrutteringsproces? Azets går i dybden med med faren ved fejlansættelser.

    Processen for inkasso og rykkere
    Organisation
    Inkassoproces: Få overblikket over de 3 stadier

    Hvad gør du, når du skal indkræve manglende betalinger? Azets kridter banen op for inkassoprocessen med en inddeling i tre stadier.

    Håndtering af medarbejdere under konkurs
    Organisation
    Konkurs: Hvad skal du og dine medarbejdere gøre?

    Hvad gør du med dine medarbejdere, når en konkurs står for døren? Azets giver i denne artikel råd til, hvordan du håndterer informationsdelingen.

    Personalehåndbogen
    Organisation
    Personalehåndbog: Guide fra A til Z

    Få styr på, hvad du bør inkludere i din personalehåndbog og hvordan du anvender den bedst muligt.

    Udtænkning af personalepolitik
    Organisation
    Personalepolitik: 7 punkter du bør have med

    Det er vigtigt at have en tydelig og nedskrevet personalepolitik, men hvordan starter du, og hvilke funktioner har den egentlig? Det giver vi dig svar på her.

    MUS - udviklingssamtale med dine medarbejdere
    Organisation
    MUS: Få styr på MUS-samtalen trin for trin

    Det er vigtigt, at du som arbejdsgiver ikke negligerer MUS-samtalen, men hvordan gør du? Vi gennemgår her samtalens forløb og funktioner trin for trin.

    En medarbejder koster mere end lønnen
    Organisation
    Medarbejderomkostninger: Hvor meget koster en ansat?

    Hvor meget koster din ansatte? Det svar finder du ikke i lønnen alene. Læs mere for at forstå alle omkostningerne for en medarbejder.

    Hvordan fastholder du de gode medarbejdere?
    Organisation
    Fastholdelse af medarbejdere: Sådan beholder du dine bedste

    Få fem gode råd til, hvordan du fastholder dine medarbejdere.

    medarbejderansvar for resultaterne
    Organisation
    Medarbejderansvar: Står dine ansatte til regnskab for resultaterne?

    Hold dine medarbejdere til ansvar for resultaterne med disse fem trin.

    Afskedigelse: hvordan fyrer du en medarbejder?
    Organisation
    Afskedigelse: Hvordan afskediger du en medarbejder?

    Hvordan afskediger du en medarbejder i din virksomhed?

    Flad organisationsstruktur som arbejdsplads
    Organisation
    Flad organisationsstruktur: Vejen til en bedre arbejdsplads?

    Hvad er en flad organisationsstruktur? Og hvilke fordele har den?

    Ansættelseskontrakt og ansættelsesforhold
    Organisation
    Ansættelseskontrakt: Få styr på ansættelsesforholdene til din nye medarbejder

    Få det juridiske på plads, inden du ansætter.

    Selskabsformer: IvS, ApS eller enkeltmandsvirksomhed?
    Organisation
    Selskabsformer: Enkeltmandsvirksomhed, ApS eller noget helt tredje?

    Forstå fordelene og ulemperne ved de mest kendte danske selskabsformer.

    Rekruttering af medarbejdere: Find og ansæt din nye medarbejder
    Organisation
    Rekruttering af medarbejdere: Find og ansæt din nye medarbejder

    Rekruttering af nye medarbejdere kan være en uoverskuelig proces. Læs om nogle af de vigtigste overvejelser, du bør gøre dig.

    Bestyrelse eller advisory board
    Organisation
    Bestyrelse: Advisory board kontra bestyrelse – fordele og ulemper

    Begge typer kan tilføje masser af viden og vejledning - vælg den, der passer bedst til din virksomhed.

    Mødeledelse - gør møder mere produktive
    Organisation
    Mødeledelse: 5 råd til at gøre dine møder mere produktive

    Hele 25 % af den gennemsnitlige mødetid bruges på at diskutere irrelevante emner. Vi giver dig her 5 gode råd til, hvordan du effektiviserer din mødeledelse!

    Øg medarbejdernes effektivitet med forretningsgange
    Organisation
    Forretningsgange: Øg din og dine ansattes effektivitet på arbejdspladsen

    Ved at kigge på dine forretningsgange, kan du øge din virksomheds effektivtet.

    bringer artikler inden for: